تا به حال بعد از مسواک زدن آب پرتقال خورده اید؟ اصلا تجربه خوشایندی نیست. اما در مورد قهوه چطور؟ در گزارش جدیدی از هافینگتون پست، 9 از هر 10 دندانپزشک تآیید می‌کنند: باید قبل از نوشیدن قهوه دندان‌های خود را مسواک بزنید – صرف نظر از طعم آن. این از جوابی که احتمالاً همه انتظار داشتیم کمی دور است، این که باید بعد از نوشیدن قهوه مسواک بزنید تا به پاک کردن لکه ها کمک کنید. اما طبق گفته دکتر کریستینا ماینرز، دنداپزشک در مراکز بهداشتی CommuniCare سن آنتونیو، مسواک زدن پیش از نوشیدن قهوه باعث خلاصی از تجمع پلاکهایی که لکه های قهوه به آنها می‌چسبند می‌شود.

و اینطور که به نظر می‌رسد، مسواک زدن بعد از قهوه می‌تواند در واقع باعث خراب شدن دندان ها بشود. بنا بر گزارش هافینگتون پست، اسیدیته موجود در قهوه دندان‌ها را در وضعیت ضعیف تری قرار می‌ردهد و مسواک زدن در حالی که دندان‌های شما ضعیف تر اند، به مینای دندان آسیب می‌رساند.

به گفته سونیا کراسیلنیکوف، دندانپزشک در خانه دندانپزشکی نیویورک: «نباید هنگام اسیدی بودن محیط مسواک بزنید زیرا این کار از نظر شیمیایی، ساینده است.» ماینرز نیز اشاره کرده است که وقتی این کار را انجام می‌دهید، در واقع اسید بیشتری روی دندان های خود می‌زنید و این در واقع می‌تواند باعث تجزیه سریع تر دندان ها شود و به حساسیت بیشتر بیانجامد.

دکتر کراسیلنیکوف به کسانی که می‌خواهند به مسواک زدن پس از نوشیدن قهوه ادامه دهند پیشنهاد می‌کند که حداقل 30 دقیقه صبر کنند تا بزاق دهان بتواند pH دهان را خنثی کند. دکتر ماینرز پیشنهاد می‌کند قبل از مسواک زدن، آدامس بدون قند بجوید تا تولید بزاق تحریک شود.

صادقانه بگویم، من شخصا از این گزارش متنفرم. من ترجیح می‌دهم نفس صبحگاهی را دفع کنم تا تعادل ظریف عطر و طعم قهوه خود را با نت هایی از گیاهان زمستانی خراب کنم. اما این امر ممکن است برای حفظ سلامتی دهان و دندان، ضروری باشد.