طرز تهیه قهوه روسی (راف کافی)

دسته بندی ها : طرز تهیه نوشیدنی
طرز تهیه قهوه روسی (راف کافی)

چشمان خود را ببندید و تصور کنید که بستنی وانیلی گرم شده را با قهوه می‌نوشید؛ بافتی نرم، شیرین و ابریشمی با طعم خوب و خامه‌ای. این تجربه نوشیدن راف کافی است. “راف کافی” یا “قهوه روسی” نوشیدنی محبوبی است که در آشپزی و مخصوصاً در دنیای نوشیدنی‌های گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد. قهوه روسی، اولین بار در اواخر قرن ۲۰ در کافه‌ای به نام “Coffee bean” در شهر مسکو سرو شد. نام این قهوه از شخصی که آن را سفارش داده بود الهام گرفته است. به این شکل که یکی از مشتریان عاشق قهوه که رافائل نام داشت، از باریستا خواست که چیزی خاص و شیرین به غیر از کاپوچینو درست کند و در نهایت، نتیجه تلاش باریستا به یک نوشیدنی متفاوت ختم شد. ترکیبی از اسپرسو، خامه، شکر و وانیل که با هم بخار داده می‌شوند. پس از آن، خیلی زود این نوشیدنی بسیار محبوب و به سرعت در کافه‌های روسی پخش شد. در این مقاله با طرز تهیه راف کافی آشنا خواهید شد و بسیار ساده با مواد کم یک نوشیدنی گرم و لذیذ خواهید داشت.

قهوه روسی یا راف کافی، یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو و ترکیب وانیل شکری و خامه است. قهوه روسی معمولاً در یک لیوان یا فنجانی کوچک سرو می‌شود و مزه‌ای غلیظ و خوشمزه دارد. این نوشیدنی به عنوان یک گزینه گرم برای لذت بردن در سرمای زمستان یا جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدم به قدم تهیه قهوه راف کافی

تهیه راف کافی کار سختی نیست و تجهیزات زیادی لازم ندارد؛ فقط کافی‌ست مواد اولیه آن را تهیه کنید:

زمان تهیه قهوه: 5 دقیقه

مواد لازم:

  1. یک یا دو شات قهوه اسپرسو (کپسول قهوه اسپرسو یا پودر قهوه اسپرسو فوری)
  2. یک و نیم قاشق چای‌خوری شکر وانیل
  3. مقدار 100 میلی‌لیتر خامه تازه 10%
  4. پودر کاکائو (اختیاری برای تزئین)

تجهیزات لازم:

  1. دستگاه اسپرسو (با نازل بخار) یا فرنچ پرس
  2. پیچر

دستورالعمل تهیه:

مرحله اول: تهیه قهوه دم شده

دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و یک شات اسپرسو درست کنید. تک شات یا دابل شات بودن اسپرسو به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. این دستور با استفاده از قهوه اسپرسو فوری قابل تهیه است.

مرحله دوم: ترکیب مواد با قهوه دم شده

شکر وانیل، عصاره اسپرسو و خامه را داخل پیچر بریزید. محتویات را خوب مخلوط کنید سپس با نازل بخار، بخار دهید تا زمانی که بافت خامه‌ای و بستنی مانندی به خود بگیرد. در صورتی که دستگاه نازل بخار ندارد، این کار را با فرنچ‌پرس یا یک مخلوط‌کن کوچک انجام دهید. طرز کار کردن با فرنچ‌پرس هم خیلی ساده و هم خیلی کاربردی است.

مرحله سوم: سرو قهوه

در نهایت مواد را داخل یک لیوان بریزید و به دلخواه برای تزئین روی آن مقداری پودر کاکائو بپاچید. از راف کافی لذت ببرید.

جدول ارزش غذایی

چربی پروتئین کربوهیدرات قند کالری
10 تا 11 گرم 1 تا 2 گرم 2گرم حدود 3 گرم 110 کیلوکالری

توجه داشته باشید که این مقادیر تقریبی هستند و ممکن است بسته به نوع خامه، نوع قهوه و نحوه تولید آنها و همچنین مواد افزودنی دیگر تغییر کنند. اطلاعات دقیق‌تر بر اساس برچسب محصولات قابل تخمین است.

یک پیشنهاد: برای خرید قهوه 100% عربیکا بن‌مانو این صفحه را ببینید

ترفندهایی برای تهیه یک قهوه راف کافی بی‌نقص

مانند هر دستورالعمل دیگری، برای راف کافی ترفندهایی وجود دارد تا نوشیدنی بهتر و بی‌نقص‌تری تهیه شود که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

انتخاب قهوه خوب: انتخاب قهوه با کیفیت و طعم مورد نظر بسیار مهم است. ممکن است قهوه‌های مختلف تأثیرات متفاوتی روی طعم راف داشته باشند. ترجیحا از قهوه تازه آسیاب شده با نسبت متناسب استفاده کنید. حتما برای خرید قهوه به برندهای معتبر مراجعه کنید.

کیفیت خامه: اگر از خامه استفاده می‌کنید، از خامه‌ای تازه با درصد چربی مطلوب استفاده کنید. اگر درصد آن خیلی پایین باشد، مایع رقیق و بی‌مزه می‌شود و اگر برعکس باشد، طعم راف کافی بیش از اندازه غلیظ و البته برا سلامتی مضر خواهد شد.  برای گرما و طعم مطلوب‌تر، پیشنهاد می‌کنیم خامه را قبل از استفاده به کمک مایکروویو کمی گرم کنید.

نسبت صحیح: تعادل میان قهوه، خامه و شکر مهم است. چندین بار آزمایش کنید تا نسبتی متعادل پیدا کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند قهوه روسی‌شان بیشتر ترش(قهوه عربیکا بیشتر) و کمتر شیرین باشد، در حالی که بعضی ممکن است شیرین‌تر و کرمی‌تر دوست داشته باشند.

گرما: ترتیب صحیح گرمایی مهم است. نباید قهوه بسیار داغ باشد تا خامه از بین نرود. دمای مناسب برای قهوه روسی حدود 65-70 درجه سلسیوس است.

طعم‌دهنده‌ها: سیروپ‌ها یا انواع طعم‌دهنده‌‌ها مانند پودر دارچین، شکلات، کارامل و اسطوخودوس را در صورتی که علاقه دارید امتحان کنید؛ طعم ویژه‌تری به قهوه روسی می‌دهند.

با پیروی از این ترفندها و آزمایش‌های مختلف، یک قهوه روسی با طعم مورد نظرتان خواهید داشت.

و اما در آخر

راف کافی به نام قهوه روسی شناخته می‌شود و این نوشیدنی خاص در دنیای قهوه روسیه جایگاه ویژه‌ای دارد. این قهوه اکنون در کافه‌های سراسر جهان موجود است و در خانه این امکان وجود دارد تا شما به راحتی آن را تهیه کنید؛ فقط با سه مواد و چند مرحله ساده. با افزودن خامه چرب و شکر به اسپرسو خود، تنوع و تازگی به آن بخشیده و مطمئناً به یک فنجان قهوه خوشمزه دست پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید که تهیه یک راف کافی خوشمزه نیاز به دقت و توجه به جزئیات دارد. لذت بردن از طعم خوشایند این قهوه نیازمند تعادل مناسب بین قهوه، خامه و شیرینی است. پس به لذت بردن از راف کافی خود ادامه دهید!

منابع مقاله:

سوالات متداول

1

تفاوت بین راف‌کافی، لاته و کاپوچینو چیست؟

آنچه راف را از لاته و کاپوچینو متمایز می‌کند، روش تهیه آن است. برای تهیه لاته و کاپوچینو نیاز به شیر دارید و آن را به اسپرسو اضافه می‌کنید. اما در قهوه راف از شیر استفاده نمی‌شود؛ به جای آن خامه قرار می‌گیرد. در نهایت تمام مواد با یکدیگر میکس شده و با نازل بخار فوم داده می‌شود.

2

قهوه راف چه طعمی دارد؟

قهوه راف یک طعم شیرین با اندکی طعم تلخ اسپرسو دارد. بافت آن به نوعی شبیه به ذوب شدن بستنی توصیف می‌شود. نسخه‌های مختلفی از قهوه راف وجود دارد از جمله لاوندر، مرکبات، موز و غیره که می‌توانید در آنها نیز طعم این مواد را تجربه کنید.

3

آیا قهوه روسی در همه جای جهان پیدا می‌شود؟

راف کافی، بیشتر یک نوشیدنی محلی و مخصوص روسیه است که شاید در همه شهرها و کافه‌های دیگر کشورها یافت نشود. اما این روزها با افزایش تبادل فرهنگی و رشد محبوبیت قهوه در جهان، این نوشیدنی در برخی از کافه‌ها در دیگر مناطق نیز شناخته شده است.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه قهوه روسی (راف کافی)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علاقه مندی دسته بندی ها
سبدخرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.